Συντήρηση Manifold (ενδιάμεσο κλείστρο)

Κατά διαστήματα ανάλογα με τη χρήση ο εξοπλισμός μας χρειάζεται καθαρισμό/συντήρηση.

Θα προσπαθήσω να σας περιγράψω βήμα-βήμα πως πρέπει να γίνει και τι πρέπει να προσέξουμε ώστε να να είμαστε σίγουροι ότι το ενδιάμεσο κλείστρο (Manifold) λειτουργεί σωστά.

Θα δούμε λοιπόν βήμα βήμα τον καθαρισμό/συντήρηση ενός ενδιάμεσου κλείστρου διπλών φιαλών.

Κατά αρχήν ξεβιδώνουμε το ενδιάμεσο κλείστρο των διπλών φιαλών με γερμανικό κλειδί ή με ένα γαλλικό κλειδί σωστά προσαρμοσμένο στα περικόχλια.



















Προσοχή: το ένα από τα δυο περικόχλια είναι αριστερόστροφο, δηλαδή, όπως κανονικά λασκάρομαι ένα περικόχλιο, το αριστερόστροφο σπείρωμα βιδώνει. Ο λόγος για τον οποίο το σπείρωμα είναι αριστερόστροφο είναι απλός, όταν συνδέουμε/αποσυνδέουμε τις φιάλες μεταξύ τους, περιστρέφουμε το ενδιάμεσο κλείστρο δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα ανάλογα και βιδώνει/ξεβιδώνει ταυτόχρονα και στις δυο φιάλες. Διαφορετικά θα βιδώναμε το κλείστρο πρώτα στη μία φιάλη και για να συνδέσουμε/αποσυνδέσουμε την δεύτερη φιάλη θα έπρεπε να περιστρέφουμε τη 2η φιάλη γύρω από το κλείστρο, πράγμα δύσκολο και άθελα μας μπορεί να καταστρέψουμε το σπείρωμα.

Λασκάρομαι λοιπόν τα δυο περικόχλια και μετά περιστρέφουμε το ενδιάμεσο κλείστρο αριστερόστροφα, μετά από μερικές περιστροφές έχουμε το κλείστρο στα χέρια μας.


















Χρησιμοποιώντας πάντα σωστά εργαλεία ξεβιδώνουμε το μαύρο χερούλι κλεισίματος /ανοίγματος, βγάζουμε το ελατήριο, την πλαστική ροδέλα και με πολύ προσοχή τα O-Ring, αν είναι σε καλή κατάσταση θα τα χρησιμοποιήσουμε ξανά.



















Στη συνέχεια με ένα γερμανικό κλειδί 19mm ή ακόμα καλύτερα με ένα σωληνωτό κλειδί όπως βλέπετε στη φωτογραφία ξεβιδώνουμε τον εξάγωνο οδηγό του εμβόλου.




































Το έμβολο αποτελείται από δυο τεμάχια τα οποία συνδέονται ελεύθερα μεταξύ τους, ο οδηγός έχει εγκοπή και το βιδωτό εξάρτημα το οποίο απομονώνει της δυο φιάλες εφαρμόζει στην εγκοπή με ένα πλατύ "δόντι". Το σύστημα αυτό επιτρέπει το χερούλι να περιστρέφεται γύρω από
τον άξονα του παραμένοντας στο ίδιο ύψος ενώ το εξάρτημα απομόνωσης βιδώνει ή ξεβιδώνει δηλαδή ανοίγει ή κλείνει (απομονώνει) τις φιάλες.

Στην έδρα του έχει προσαρμοσμένο ένα κυλινδρικό τεφλόν στο οποίο φαίνεται καθαρά το αποτύπωμα έδρασης (είναι και το σημείο απομώνωσης των δυο φιαλών). Το τεφλόν βρίσκεται ακόμα σε πολύ καλή κατάσταση και δεν χρειάζεται να το αντικαταστήσουμε.



































Αφού αποσυναρμολογίσουμε όλα τα εξαρτήματα τα τοποθετούμε 10-15 λεπτά σε διάλυμα π.χ. υγρό Azax -νερό 50%-50% ή σε διάλυμα νερό-ξύδι 50%-50%. Μετά από περίπου 15 λεπτά τα ξεπλένουμε καλά με νερό.



















Τα εξαρτήματα είναι πλέον καθαρά απαλλαγμένα από άλατα και είναι έτοιμα για επανασυναρμολόγηση. Λιπαίνομαι όλα τα κινητά μέρη σπειρώματα και O-Ring με κατάλληλο λιπαντικό (γράσο) ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται το ενδιάμεσο κλείστρο, π.χ. NITROX τα συναρμολογούμε ξανά με σωστή σειρά προσεχτικά και πάντα με τα σωστά εργαλεία.

Κατάλληλο λιπαντικό γράσο είναι: Oxy Lube-O2 safe OG-02-01



















Το κλείστρο είναι έτοιμο και αν δεν το χρησιμοποιήσουμε αμέσως, τότε το τοποθετούμε σε ένα διάφανο σακουλάκι, γραφουμε σε ένα χαρτάκι την ημερομηνία συντήρησης, το λιπαντικό που χρησιμοποιήσαμε και το αποθηκεύουμε.




















Σημείωση: Για να κάνουμε σωστή συντήρηση απαιτούνται κάποιες βασικές γνώσεις, διαφορετικά απευθυνόμαστε σε ειδικούς, ή σε ανθρώπους που είναι σε θέση να μας βοηθήσουν.

Χρήστος Ευθυμίου

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου